امیدوارکننده در حمله، نامطمئن در دفاع

تیم ملی ایران باز هم دور گروهی جام ملت‌های آسیا را در صدر جدول به پایان رساند. ایران در کنار قطر و عراق، یکی از ۳ تیمی بود که حداکثر امتیازات مرحله نخست را کسب کرد تا یکی از مدعیان جدی قهرمانی لقب گیرد. ایران با حضور عناصر هجومی زبده خود، آمار خوب گلزنی از خود به جای گذاشت ولی برخلاف انتظار در فاز دفاعی نتوانست توقعات را برآورده کند.

برابری با بهترین رکورد تاریخ

تیم ملی مرحله گروهی را با ۷ گل زده به پایان رساند و پس از عراق، ژاپن و کره‌جنوبی که یک گل بیشتر از ایران زدند، بهترین خط حمله جام را به خود اختصاص داد. به‌ثمر رساندن ۷ گل با بهترین آمار ایران در مرحله گروهی با گروه ۴ تیمی برابر است. تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ هم ۷ گل زده بود. بهترین آمار گل زده ایران در مرحله گروهی به جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰ باز‌می‌گردد که ایران در آن دوره که مسابقات در گروه‌های ۵ تیمی برگزار می‌شد در دور نخست، ۱۲ گل زد.

شوک در خط دفاعی

بازی نخست تیم ملی برابر فلسطین با یک اتفاق پیش‌بینی‌نشده همراه بود و دروازه ایران برابر این تیم باز شد. این اولین‌بار از نخستین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۱ بود که تیم ملی در یک بازی از این مرحله گل می‌خورد پس از ۸ مسابقه در دور نخست بازی‌ها گل خورد. تیم ملی در بازی دوم، اولین کلین‌شیت را در این جام ثبت کرد ولی نتوانست روند بسته نگه داشتن دروازه خود را در بازی با امارات حفظ کند و برای اولین‌بار در تاریخ جام ملت‌ها از این تیم گل خورد تا آماری عجیب برای تیم ملی در این رقابت‌ها ثبت شود. تیم ملی از جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ تاکنون تنها در این دوره و جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ در مرحله گروهی فقط یک کلین‌شیت داشته است که آماری نگران‌کننده در دفاع به شمار می‌آید.

منبع : فوتبال 360