دکتر آقامحمدی : هدفمان این است که بچه‌ها روی پای خودشان بلند شوند

تفاهم نامه فدراسیون با ستاد توانمند سازی محلات کمتر برخوردار برای کودکان بی سرپرست فوتبالیست با حضور دکتر علی آقامحمدی ، مهدی تاج و ‌میرشاد ماجدی امضا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در این نشست اظهار داشت: تفاهم نامه‌ای با اقای آقامحمدی تنطیم شده است. ایشان سال‌ها در این حوزه فعالیت داشته، کار بسیار مثبتی که قرار است انجام شود، بحث محلات است. باید به تاسی از این قرارداد بتوانیم درمحلات کار گسترده انجام بدهیم. آن‌ها که دیده نمی‌شوند در کشور زیاد هستند و باید این فرایند به خوبی اجرا شود.

وی ادامه داد:اسم این کار، کارخانه بازیکن‌ سازیست که مدیر آن آقامحمدی است. ما هم کمک می‌کنیم کار درست پیش برود و خلا زمین‌های خاکی را پر کنیم. این کار هم خوراک مجید جلالی است. مدل فکری او خیلی با این کار سازگار است. میرشاد ماجدی هم به عنوان رئیس هیات فوتبال استان تهران ان‌شاالله در تهران کار را شروع می‌کند و بعد در بقیه استان‌ها اجرا می‌شود.

میرشاد ماجدی، گفت: آقای آقامحمدی از ۲سال پیش این کار را به فلسفه‌ای که خودش داشت، استارت زد. فوتبال برای پابرهنه‌هاست. چشم انداز این است که از دلِ ده کوره‌ها بازیکنان را به سطح بالا برسانیم. با تغییر یک زندگی ممکن است یک نسل تغییر کند. دربعد کارهای مالی و مادی، فدراسیون فوتبال می‌تواند خیلی کمک کند. حس می‌کنم تمام هیات‌ها هم می‌توانند شرکت کنند و ما استارت کار را از تهران می‌زنیم.

دکتر علی آقامحمدی، اظهار داشت: از یکم آبان سال 1400 ( ۱۴۰۰/۸/۱ ) بعد از بررسی‌هایی که نهادهای ستاد اجرایی، کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر راجع به فقر و گرفتاری محلات داشتند، به جمع بندی رسیدند که ۲ کار را انجام بدهیم. یکی اینکه اراده مردم را سازماندهی کنیم. وقتی خودشان تغییر بخواهند این اتفاق می‌افتد. ما باید وسیله را فراهم کنیم و سازماندهی را به کوچه‌ها ببریم. در هرکوچه یک نفر را داریم که بچه‌ها را آماده و هدایت کند. قسمت دوم این بود که سازمان‌های خدمت دهنده، پنجره واحد باشند. بنابراین خانه محلات شکل گرفت. خانه امداد یا خانه هلال یا خانه بهزیست یا خانه احسان وجود دارد. پس به شکل منظمی در اجتماع شکل گرفته و هدفمان این است که بچه‌ها روی پای خودشان بلند شوند. یاعلی بگویند و خودشان راه را طی کنند. ورزش  در مورد مردان فوتبال و درمورد بانوان داج بال است. قرار گذاشتیم براساس قواعد جهانی کار کنیم. با توپ پلاستکی و دمپایی شاید آسیب هم برسد. سال اول گروه اول ما مسابقات را با ۱۳هزار نفر، سال گذشته با ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر و الان با ۳۰هزار نفر برگزار می‌شوند. رده‌های سنی هم از ۱۲ تا ۱۵ و از ۱۵ تا ۱۸ سال است. در محله بازی می‌کنند،  قهرمانشان به استان می‌آید و بعد از آن هم کشوری است.

وی افزود: ۶۲تیم مسابقه دادند که قهرمان تعیین شد و استعداد یابی هم شدند.باید این کار را به یک نهاد تخصصی و سازمان بین المللی تکیه بدهیم. مقامات برزیل هم با ما صحبت و استقبال کردند. گفتیم در یک نهاد رسمی این کار را انجام بدهیم. با مجید جلالی بحث‌های تخصصی را انجام دادیم. خدمت نبی هم طرح را فرستادیم و سرانجام به توافقی رسیدیم که ان‌شاالله عملا از امروز زیر نظر فدراسیون آغاز شود و درخدمتشان خواهیم بود. مطمئنیم می‌توانیم تا ۴۲۰هزار استعداد را طی ۵سال سازماندهی کنیم. گام های بعدی ما ۶۰هزار و ۱۲۰هزار نفری است. امیدواریم بتوانیم ایران را مهد فوتبال کنیم و بچه‌های ما خوب بدرخشند. امیدواریم این قدمِ مبارکی و نتیجه خوبی داشته باشد. امیدوارم در ایام ماه رجب و بزرگترین قهرمان عالم، بتوانیم بهترین قهرمانان را تربیت کنیم. از فدراسیون تشکر می‌کنم. امیدواریم بچه‌ها بتوانند از این طریق وارد لیگ شوند. ۲۰۲۰ محله در سراسر کشور و ۲۶۰ محله در تهران داریم. ۱۹ میلیون و ۷۰۰هزار نفر جمعیت این محلات هستند که یک سوم جمعیت شهری ایران را در می‌گیرد.