اتحادیه فوتبال درگذشت کریم باوی را تسلیت گفت

اتحادیه باشگاه های فوتبال ایران در پیامی درگذشت کریم باوی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال را تسلیت گفت. باوی که مدت‌ها به بیماری مهلک سرطان کبد درگیر بود در بیمارستانی در کرج و در سن ۵۷ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. باوی که یکی از بازیکنان محبوب در فوتبال ایران بود، سال ۱۳۴۳ در خرمشهر متولد شد و در دوران بازیگری از ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۶ در تیم‌های شاهین تهران، پرسپولیس تهران، العربی قطر و شاهین اهواز توپ زد و در ۲۳ بازی ملی ۱۰ بار گلزنی کرد.
این مهاجم سرزن در ۱۶ سالگی و در دوران جنگ تحمیلی راهی جبهه شد و در نبرد مقاومت برابر نیرو‌های صدام برای جلوگیری از سقوط آبادان حضور داشت. باوی ۲ ترکش نیز از زمان جنگ تحمیلی و حضور در عملیات والفجر مقدماتی در بدن داشت.
باوی در دهه ۶۰ و در زمان برگزاری لیگ قدس دو بار آقای گل شد. وی همچنین ۲ بار در جام باشگاه‌های تهران عنوان آقای گل را به دست آورد. باوی در بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶، مقدماتی المپیک ۱۹۸۸، جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸ و انتخابی جام جهانی ۱۹۹۰ عضو تیم ایران بود.
از گل‌های به یادماندنی وی می‌توان به گلزنی در برابر تیم‌های کویت (مقدماتی المپیک)، قطر (جام ملت ها) و کره جنوبی (بازی‌های آسیایی) اشاره کرد.