اتحادیه فوتبال درگذشت اکبر افتخاری را تسلیت گفت

اکبر افتخاری در شهرستان بندر امام خمینی به دنیا آمد و پس پایان دوره ابتدایی وارد شهر اهواز و وارد باشگاه فوتبال کلنی خوزستان شد و در آن تیم با بازیکنانی همچون مهراب شاهرخی و ناظم گنجانپور همبازی شد .

مرحوم افتخاری با همین تیم در مسابقات کشوری دوم شد و این زمینه ساز حضور او در تیم ملی و باشگاه دارایی تهران شد و از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۷ در این باشگاه بازی کرد و در سال ۱۳۴۷ همراه با تیم ملی توانست به قهرمانی جام ملت های آسیا دست یابد. وی در همان سال به باشگاه استقلال تهران رفت  و تا سال ۱۳۵۰ در استقلال بازی کرد و پس از آن به خاطر اختلاف با رایکوف مربی سابق استقلال مجبور به ترک این باشگاه گرفت و به باشگاه عقاب تهران رفت و پس از عقاب وارد باشگاه پرسپولیس تهران شد و سپس برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.

مرحوم افتخاری همراه با تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ بازی کرد و پس قهرمانی ایران به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد. او در بازی فینال در برابر رژیم صهیونیستی یکی از دو گل پیروزی ایران را به ثمر رساند .  او به عنوان اولین بازیکن ایرانی در تیم منتخب آسیا در سال ۱۹۶۸ میلادی در برابر آرسنال بازی کرد .

اتحادیه باشگاه های فوتبال این ضایعه را به جامعه فوتبال کشور و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می نماید

روحش شاد و یادش گرامی