کارشناسان فوتبال با انتقاد از شرایط اقتصادی نامناسب باشگاه ها، خواهان حرفه ای شدن واقعی باشگاه های فوتبال شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

کاظم اولیایی کارشناس فوتبال در برنامه نبض ورزشی با اشاره به آغاز فصل جدید مسابقات لیگ برتر گفت: از ویژگی های خوب تیم های امسال جوانگرایی است.
اولیای با انتقاد از وضعیت کلان فوتبال باشگاهی کشور گفت: برای حرفه ای شدن و حل مشکلات باشگاه ها باید قانون اصل 44 اجرا و بخش خصوصی واقعا اداره باشگاه ها را به عهده بگیرد اما به بخش خصوصی اصلا اجازه بروز و ظهور داده نمی شود.
این کارشناس فوتبال مشکلات باشگاه های ایران را تجاری و اقتصادی دانست و گفت: باشگاه ها همه پول می خواهند ولی تا باشگاه ها خصوصی نشوند این مشکل حل نخواهد شد.
محمد حسن انصاری فر هم با تایید سخنان اولیایی گفت: زیر ساخت های فوتبال ما آماده نیست ما به غیر از آزادی یک استادیوم استاندارد نداریم و باید وضعیت فوتبال از طریق لایحه و مجلس حل شود.
این کارشناس فوتبال با  بیان این که نظام باشگاه داری ما باید اصلاح شود گفت: در فوتبال ثبات مدیریتی نداریم هیچ مدیری نمی تواند برنامه ریزی دراز مدت داشته باشد.
انصاری فر افزود: تکلیف فوتبال ما معلوم نیست و بدهی باشگاه ها هر سال دارد اضافه می شود.
سهیل مهدی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای فوتبال هم در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: همه باشگاه ها فعلا به صورت بالقوه شرایط حرفه ای را دارند تا مدارک و مستندات آنها بررسی شود.
مهدی گفت: وظیفه کمیته صدور مجوز، شفاف سازی مستندات مالی باشگاه هاست گفت: باشگاه هایی که شرایط 40 گانه را – که فقط یکی از آنها مربوط به بدهی باشگاه است – نداشته باشند نمی توانند موفق به اخذ مجوز حرفه ای شوند.