آذری: بازی با استقلال برادرکشی است/ قلعه‌نویی گزینه‌ اول و آخر ما است

سعید آذری در مورد این که چه اتفاقی باعث شد ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم متحول شود، عنوان کرد: چهار و نیم سال قبل در شرایطی به ذوب آهن آمدم که این تیم در آستان سقوط به لیگ یک بود. با برنامه چهار ساله‌ای که ارائه دادیم در مسیری قرار گرفتیم که دو بار قهرمان جام حذفی شدیم. اولین قهرمان سوپرکاپ فوتبال ایران و سه بار به طور پی در پی راهی لیگ قهرمانان آسیا شدیم. تا به الان هم نایب قهرمان لیگ هستیم و یک هفته سخت را در پیش داریم. با آمدن امیر قلعه‌نویی روند ما تداوم پیدا کرد.

وی افزود: برنامه ما این بود که در پایان سال چهارم، قهرمان لیگ شویم اما مشکلات ابتدای فصل، کاهش ۵۰ درصدی بودجه باشگاه و بر هم خوردن تمرکز برخی از بازیکنان ما باعث شد نتوانیم این روند را دنبال کنیم. در نیم‌فصل دوم این مسائل را رفع کردیم و بازیکنان مدنظر قلعه‌نویی جذب شدند و در این شرایط در مسیر دلخواهمان قرار گرفتیم. ما در نیم‌فصل دوم از لحاظ نتیجه‌گیری برترین تیم بودیم. در سایر رشته‌ها هم وضعیت خوبی داشتیم و توانستیم در رده امیدها قهرمان کشور شویم. امسال به جایی که می‌خواستیم نرسیدیم و هدفمان قهرمانی در لیگ بود اما در سال بعد با درایت قلعه‌نویی و نیروهایی که بتوانیم بر اساس خواسته او جذب کنیم امیدواریم شرایط بهتر شود.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در گفت‌وگو با برنامه “تهران ورزشی” رادیو تهران در رابطه با بحث تمدید قرارداد امیر قلعه‌نویی و این که گفته بود احتمال دارد امروز جلسه‌ای با او برگزار کند عنوان کرد: ما قطعاً امروز جلسه داریم. اولویت اول و آخر ما قلعه‌نویی است. او پارسال هم برنامه جامعی ارائه کرد. یکی از ویژگی‌های خاص قلعه‌نویی این است که او به دنبال مسائل مالی خودش نیست و برای خودش امتیاز نمی‌خواهد، قلعه‌نویی یک مربی برنامه‌محور است. او سال قبل هم مصوبه را تأیید کرد و اصلاً به دنبال چانه‌زنی نبود. ما تلاش می‌کنیم برنامه قلعه‌نویی را به اجرا بگذاریم تا به موفقیت برسیم.

آذری در رابطه با تعامل خوبی که با امیر قلعه‌نویی دارد تصریح کرد: این شیوه مدیریتی من است و مربوط به این فصل خاص نیست از سال ۸۳ در باشگاه‌های مختلف مربی‌گری مدیریت کردم و فلسفه مدیریتی من این بوده که کارم را مبتنی بر دیدگاه مربیان پیش ببرم. در کلیه رشته‌هایی که فعالیت کردم بسکتبال، والیبال، وزنه‌برداری و فوتبال اگر مربی استخدام کردم تلاش کردم امکاناتی را که مدنظرش است فراهم کنم. اگر این اتفاق نیفتد شما حقی ندارید که انتظاری داشته باشید. من همیشه با این فلسفه کار کردم و ویژگی‌های متفاوتی در قلعه‌نویی دیدم. خیلی از چیزهایی که در فوتبال به دنبالش گشتم و پیدا نکردم در وجود قلعه‌نویی دیدم. حس‌هایی در قلعه‌نویی دیدم که در خودم به عنوان یک قهرمان ملی وجود داشت و این باعث شد که کارهایمان در شرایط بهتری جلو برود.

آذری در رابطه با این که چرا سپاهان دچار این بحران شده است، عنوان کرد: اجازه بدهید در مورد سپاهان به عنوان یک اصفهانی و هوادار سپاهان صحبت کنم. می‌خواهم به عنوان یک شخصیت حقیقی بگویم که من همواره هوادار سه تیم هستم اول از همه هوادار ذوب آهن که از نوجوانی و جوانی در خدمت آن بودم. تیم دوم سپاهان است و تیم سومی که به آن تعلق خاطر دارم نساجی مازندران است. هیچ وقت این مسأله را پنهان نکردم. در مورد سپاهان باید بگویم هر باشگاهی ممکن است دچار این چالش شود این اتفاقات غیرقابل انکار است، باشگاه‌های بزرگ همیشه با این مشکلات روبه‌رو می‌شوند. توان مدیریتی، پشتیبانی هواداران پرشور و … منجر به گذر از این بحران شد و مطمئن باشید سال آینده سپاهان و ذوب‌آهن قدرتمندی را می‌بینید، خیلی‌ها دوست نداشتند این دو تیم در اوج باشند و تحرکاتی بود که به این شرایط منجر شد.

وی در مورد این که اگر با قلعه‌نویی به توافق نرسند ممکن است او راهی سپاهان شود، گفت: بحث تفاهم در جلسه امروز ما مطرح نیست بلکه قلعه‌نویی برنامه می‌دهد و بنده هم به عنوان مدیر مجموعه در راستای اجرایی کردن برنامه اقدامات لازم را انجام می‌دهم. با دیدگاهی که می‌بینم، او در تیم می‌ماند و امیدواریم با کمک هیأت مدیره تیمی را سال بعد راهی مسابقات کنیم که قدرت بسیار زیادی داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد این که استقلال و ذوب‌آهن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان با یکدیگر بازی دارند و بحث تبادل بازیکنان این دو تیم مطرح شده است، عنوان کرد: بازیکنان ذوب‌آهن در مارکت ایران به فروش نمی‌روند. ما اگر بازیکنی را بفروشیم در بازار خارج از ایران و در سطح بین‌الملل است. دوست نداشتیم در این مقطع با استقلال روبه‌رو شویم و به نوعی این بازی برادرکشی است. در فوتبال گاهی چنین اتفاقاتی می‌افتد و در عرصه بین‌الملل مجبور به مبارزه می‌شویم. امیدوارم دو بازی خوب را مشاهده کنیم و بتوانیم از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنیم. دوست نداشتیم که شرایط این طور شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا