نبی: برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان در زمین بی طرف خلاف قانون است

محمد مهدی نبی رئیس کمیته صدور مجوز بدوی فدراسیون فوتبال و قائم مقام دبیرکل اتحادیه فوتبال در حاشیه نمایشگاه صلح ، کودک و جام جهانی که با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال در خصوص صدور حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا که برای بازی در زمین بی طرف صادر شده است عنوان داشت : تا جایی که در جریان این مسئله قرار گرفتم این است که این حکم بر اساس نفس آئین نامه ورزشی فیفا است.

او افزود : به طور کلی این مسابقات برگزار می شود تا میهمان و میزبان مشخص باشد و تیم ها راهی کشور های مختلف شوند تا فوتبال گسترش پیدا کند و به طور کلی اگر قرار باشد این بازی ها در کشور بی طرفی برگزار شود صحیح نیست.

نبی ادامه داد : این مسئله با کتاب قانون فیفا و کتاب قانون جام باشگاه های آسیا تناقض دارد و این مسئله باید در دادگاه cas پیگیری شود و احتمالا این حکم اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا شکسته شود.

رئیس کمیته صدرو مجوز بدوی فدراسیون فوتبال در خصوص غیبت نمایندگان ایرانی در کنفدراسیون فوتبال و سکوت اعضای فدراسیون فوتبال در این باره بیان داشت : این گونه نیست که فدراسیون در این خصوص کوتاه آمده باشد اما ما باید تلاش کنیم تا در ورزش دیپلماسی قوی تری داشته باشیم.

محمد نبی درباره صدور حکم طلبکاران از باشگاه ها و شکایت برخی به کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان داشت : مسائلی که همه موارد آن روشن و قطعی بود رسیدگی شد و مواردی که قطعی نبوده است در شرف رای بدوی است.

او ادامه داد برخی هم در کمیته تعیین وضعیت در حال بررسی است تا همه موارد رسیدگی شده باشند. در مجموع این پرونده ها باری بود که نزدیک 10 – 15 سال انباشته شده بود و تلاش شد تا با کمک باشگاه ها به خوبی انجام شود تا سهمیه ما در رقابت های جام باشگاه های آسیا کم نشود.

رئیس کمیته صدور مجوز بدوی فدراسیون فوتبال کشورمان ادامه داد: اشخاصی که رای قطعی داشتند طلب های خود را دریافت کرده اند و بخشی دیگر با تضمین باشگاه ها در حال وصول است و در حال حاضر بهترین اقدام ممکن صورت گرفت و این مسائل نظم و سیاق گرفت که همگی آن ها با کمک باشگاه ها ، فدراسیون فوتبال ، بازیکنان و مربیانی است که زحمت کشیده اند.

او افزود : برخی اوقات مبلغ هایی مطرح شده بود که باشگاه ها توان پرداخت آن را نداشتند اما با بازیکنان به توافق رسیدند تا کارها به خوبی انجام شود ما این فعالیت ها را حتی برای فصل آینده ادامه می دهیم . من معتقدم که باشگاه ها باید در بخش تعهدات مالی به خوبی عمل کنند همان گونه که باید در بخش حقوقی ، مالکیت ، مالی و ومقررات هم دقیق باشند و شرایط استاندارد را رعایت کنند. به هر صورت نباید فراموش کرد که این قوانین شش گانه کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک شب قابل انجام شدن نیست اما در این زمان به خوبی کار کردیم و زمان داریم تا با عملکرد بهتر حق ایران را زنده کنیم.

محمد نبی درباره نمایشگاه صلح، کودک و جام جهانی نیز عنوان کرد : به هر صورت خلاقیت دوستان برای این نمایشگاه ستودنی است و از طرف دیگر جامعه ما نیازمند کودکانی است که نشاط داشته باشند و وارد عرصه های اجتماعی شوند.

او افزود: این نمایشگاه می تواند برای سلامتی جسم و روح فوتبال که بخشی از نمایشگاه را تشکیل می دهد مفید باشد. به نظرم بهتر است افراد فوتبالی هم در این برنامه ها شرکت کنند. بحث ورزش و صلح و برای زندگی اجتماعی مناسب است.

اسم نمایشگاه صلح کودک و ورزش یا همان فوتبال است که به نظرم کار جالبی است که با مشارکت کودکان بوده است. برخی از عکس های این نمایشگاه برای سال 2014 است و حالا این افراد بعد از این زمان که بزرگ شده اند می توانند به نقاشی های خود با نشاط نگاه کنند امیدوارم این نمایشگاه ها بیشتر باشد تا شرایط بهتر شود.