رئیس دپارتمان مجوز حرفه‌ای : باشگاه ها مشکل مالیات خود را باید برای اخذ مجوز حرفه‌ای حل کنند

مصطفی زارعی در سمینار سالانه مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها اظهار داشت: در این سمینار به مدت دو روز در خدمت مدیران مالی و مجوز باشگاه‌های لیگ برتر، لیگ یک، دسته دوم و فوتسال و باشگاه‌های بانوان هستیم. جمعی از دوستان زحمتکش در باشگاه‌ها تشکیل شد و کار اساسی در مورد مجوز حرفه‌ای را دنبال می کنند.

وی افزود: امسال برای اولین بار سمینار را از لیگ دو شروع کردیم چرا که برای حرفه‌ای سازی باید از پایه به سمت بالا حرکت کنیم. مطابق آسیب‌شناسی صورت گرفته متوجه شدیم باشگاه‌های ما در دو بخش آکادمی و سازمان مالی ضعف زیادی دارند. در مورد آکادمی‌ها سمیناری را در شهریور به میزبانی باشگاه سپاهان در اصفهان برگزار کرده و با دعوت از مدیران آکادمی باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ یک مسائل مختلف را به آنها بازگو کردیم. امروز هم با حضور مدیران مالی باشگاه‌ها، استانداردهای مدنظر AFC را با دوستان مطرح کردیم. حتی برخی باشگاه‌ها حسابرس‌های خود را آورده بودند تا در جریان مسائل باشند.

رئیس دپارتمان مجوز حرفه‌ای ادامه داد: امیدوارم در ادامه کمترین مشکل را در زمینه اخذ مجور حرفه ای داشته باشیم و مشکلات مالی را هم حل کنیم. جدا از مسائل مالی درمورد معیارهای ورزشی، پرسنلی، زیرساختی و حقوقی هم عصر امروز مسائل لازم را بازگو می کنیم. تا آخرین تغییراتی که در این زمینه در AFC و فدراسیون فوتبال رخ داده به دوستان یادآوری کنیم.

وی در مورد اینکه با توجه به تغییر فرمت لیگ قهرمانان، ممکن است تغییراتی در روند تغییر اخذ مجوز حرفه ای صورت بگیرد یا خیر، گفت: فرمت لیگ قهرمانان تغییر می‌کند اما تغییری در روند اجذ مجوز تغییر نمی‌کند. ۲ باشگاه‌هایی که قصد حضور در لیگ نخبگان سال آینده را دارند و یک نماینده ایران که می‌خواهد در سطح دوم لیگ قهرمانان شرکت کنند، باید مجوز حرفه‌ای بگیرند اما معیارهای کسب مجوز در دو سطح فرقی ندارد. چرخه ما از هفته آینده شروع می‌شود و باشگاه‌ها باید از هفته آینده مدارک خود را بارگذاری کنند.

زارعی تاکید کرد: تمام اسناد ارزیابی شده و از همه باشگاه‌ها بازدید می‌کنیم. نتایج جمع می شود و ۱۰ خرداد سال آینده نتیجه نهایی اعلام می شود. درمورد مسائل مالی نیز باشگاه‌ها باید تمام بدهی‌هایی که تا تاریخ ۳۱ دسامبر(۱۰ دی و پایان سال میلادی) قطعی شده باشد و باید مانندقبل تا 11 فروردین با بازیکنان و طلبکاران خود تسویه حساب کرده باشند.