عزیزالله محمدی: می خواهند فوتبال ایران را منزوی کنند/ مگر آسمان ایران پرواز ممنوع است؟

نایب رییس اتحادیه فوتبال و رئیس اسبق سازمان لیگ به تصمیم کمیته مسابقات AFC مبنی بر محرومیت تیم های ایرانی از میزبانی در اسیا واکنش نشان داد.

عزیزالله محمدی  گفت:” باید دید این تصمیم را کمیته اجرایی AFC تائید خواهد کرد یا نه. اگر تائید شود مشخص می‌شود که کشورهای عربی برای منزوی کردن فوتبال ایران لابی کرده‌اند تا آن را منزوی کنند.”

محمدی ادامه داد:” این تصمیم، کاملا سیاسی است و باید جلوی آن ایستاد. ما دو سال قبل میزبان لیگ قهرمانان بودیم و بدون هیچ مشکلی فینال را برگزار کردیم. تماشاگران ایرانی هم که همیشه از بازیهای تیمشان استقبال می‌کنند و به لحاظ داشتن تماشاچی، هیچ کشوری در غرب آسیا قابل قیاس با ایران نیست. فقط ایران و کره و ژاپن و چین در آسیا تماشاگر دارند. حالا با کنار رفتن ایران که هر بازی بالای ۵۰ هزار تماشاگر دارد، میانگین تماشاگران در آسیا پایین می آید. در لیگ قهرمانان آسیا دارند هر طور شده باید جلوی عملی شدن این تصمیم را گرفت. متاسفانه ما در ماجرای میزبانی از تیم های عربستانی عملکرد خوبی نداشتیم و حالا نباید اجازه بدهیم که دوباره علیه فوتبال ایران در آسیا تصمیم گیری شود.”

وی در ادامه صحبت هایش روی امنیت ایران هم مانور می‌کند:” ایران امن ترین کشور دنیاست. در ماجرای ترور سردار سلیمانی، تمام اتفاقات در کشور عراق رخ داد و حتی یک تیر هم به داخل ایران شلیک نشد. از طرف دیگر سقوط هواپیما هم یک خطای انسانی بوده و اگر قرار باشد به خاطر یک اتفاق، فوتبال ایران را از میزبانی محروم کرد آن وقت در کشورهایی مثل عراق و فلسطین و عراق که تنش و درگیری وجود دارد، چطور مسابقات فوتبال برگزار می‌شود. حتی کشور عربستان هم درگیر جنگ با یمن است و پهپادهای یمنی وقتی به آرامکو حمله کرده اند می توانند به ریاض و جده هم حمله کنند. به این کشور حمله کنند. پس چرا تیمهای عربستانی را محروم نمی‌کنند؟ عربستان که مستقیم در گیر جنگ است. ایران هم که پرواز ممنوع نیست و هواپیماهای داخلی و خارجی خطوط مختلف مثل ترکیش و قطر و ایر فلوت روسیه وارد آسمان ایران می شوند‌. مگر ایران پرواز ممنوع است؟ ”

محمدی با اشاره مجدد به این نکته که اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا، اقدامی غیر ورزشی و سیاسی است گفت: این همه آقای اینفانتینو ادعا می کند که با ایران دوست است چرا به این ماجرا ورود نمی کند؟ مگر فوتبال از سیاست جدا نیست؟