اسبقیان : دولت مجوز داده تا استقلال و پرسپولیس به دو بانک غیردولتی واگذارشوند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، گفت: کارها در حال انجام است و مشکلی برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس وجود ندارد.اسبقیان درخصوص خصوصی‌سازی سرخابی و راهبرد وزارت برای مدیریت این دو باشگاه در سال جدید و این که بحث مدیریت این باشگاه‌ها تا ۱۱ فروردین به نتیجه می‌رسد؟ گفت: وزیر همیشه تاکید دارد که شان وزارت باشگاه‌داری نیست و ما ناظر بر عملکرد باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها هستیم. وزارت باید راهبری لازم را داشته باشد اما این که آیا تا ۱۱ فروردین تعیین تکلیف می‌شوند باید بگویم کار به صورت جدی در حال دنبال شدن است و وارد مرحله عملیاتی شده و دستور واگذاری هم داده شده و قطعا این خبر تا موعد مقرر اعلام می‌شود.

وی درخصوص احتمال لغو مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها نیز، گفت: مهدی تاج به عنوان کسی که سال‌ها در فدارسیون فوتبال حضور داشته، گفت اولین بار است که جلساتی برای حل مشکلات با این سطح برگزار شد. وزارت ورزش کار را پی گیری می‌کند و همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط را داریم و مشکلی درخصوص صدور مجوز سرخابی‌ها وجود ندارد.

اسبقیان درخصوص تعجیل وزارت ورزش برای واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: این دو باشگاه از سرمایه‌های ورزش کشور هستند که میلیون‌ها هوادار دارند. این دو تیم ظرفیت‌های خوبی برای استفاده تجاری دارند و برخلاف دولت‌های قبل، در این دولت حل مشکل این دو باشگاه به صورت جدی در دستور کار بخش‌های مختلف است. بخشی از سهام این دو باشگاه از طریق بورس به مردم واگذار شد و دولت از همان ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات آنها استفاده کرده است. ظرفیت قانونی برای واگذاری آنها فراهم شد که یکی از آنها به یکی از صندوق‌های رفاه واگذار شود که مورد قبول واقع نشد. دولت این مجوز را داده که این دو باشگاه به دو بانک غیر دولتی واگذار شوند، مقدمات آن انجام شده و بر همین اساس اقدامات لازم انجام می‌شود.