سرپرست تیم استقلال خاطره ای از کسب اولین ستاره آسیایی گفت و اضافه کرد که کسب سومین ستاره ممکن است

نصرالله عبداللهی سرپرست تیم فوتبال استقلال به مناسبت سالگرد اولین قهرمانی آبی پوشان آسیا گفت و گویی انجام داده که مشروح آن در ادامه می آید:

اولین تجربه ام با استقلال، آسیا بود
من در تیم ملی جوانان حضور داشتم و آقای رایکوف مربی تیم ملی جوانان و استقلال بودند. من هنوز رسما بازیکن استقلال نشده بودم و به عنوان بازیکن قرضی به استقلال رفتم. ایشان تیم را جوان کردند و من به عنوان بازیکن جوان به تیم اضافه شدم. اولین تجربه من در استقلال این مسابقات بزرگ بود و بسیار خوشحال بودم. بعد از این قهرمانی البته در مسابقات آسیایی باز هم شرکت کردم و به عنوان سوم نیز رسیدیم. چند مرحله دیگر نیز در کنار تیم بودم اما تنها قهرمانی من، همان دوره است.
سطح مسابقات پایین نبود

اصلا سطح مسابقات پایین نبود. آن زمان سطح مسابقات بالا بود و به دلیل حضور تیم های نخبه، سطح بازی ها بالا بود. اکنون نیز تیم های ضعیف حذف می شوند اما آن زمان تنها تیم های قوی در مسابقات حاضر می شدند و خبری از مرحله گروهی و مسابقات مقدماتی نبود. این مقایسه اصلا درست نیست. ما در گذشته نیز به جام جهانی رفتیم و آن زمان 16 تیم حضور داشتند. فوتبال پیشرفت کرده و تیم ها زیاد تر شدند و در آسیا نیز وضعیت به همین شکل است.

جباری را از زیر دوش به زمین آوردم تا جام را بالا ببرد

ما یک گل از حریف عقب افتادیم و برابر هواداران روز سختی داشتیم و در دقایق پایانی برنده شدیم. من روی نیمکت حضور داشتم که جباری از زمین خارج شد. او به من گفت خسته هستم و از نظر روحی نیز به دلیل نتیجه ناراحت بود و به رختکن رفت که ما بعد از خروج او قهرمان شدیم. بعد از اینکه قهرمان شدیم همه در آن شلوغی به دنبال کاپیتان می گشتیم تا جام را بالا ببرد اما کسی نمی دانست او کجاست تا من به سراغ جباری رفتم. او زیر دوش بود و تمامی لباس هایش خیس شده بود اما او را صدا کردم و بعد از خشک کردن لباس، جباری به زمین برگشت و جام را بالا برد. مدال این مسابقات بسیار با ارزش است و آن را حفظ کرده ام.

تکرار قهرمانی کار سختی است

تکرار قهرمانی در آسیا بسیار سخت است. این موضوع البته نشدنی نیست اما تیم های قدرتمندی حضور دارند و مسیر سختی برای تکرار قهرمانی در این مسابقات پیش روی استقلال است.

منبع : سایت رسمی باشگاه استقلال تهران