داورزنی: نخواهیم گذاشت حقی از کشور در میزبانی فوتبال ضایع شود/ منتظر گزارش کتبی ناظر FIFA هستیم

محمدرضا داورزنی در نشست خبری خود درباره مناقشات عربستان ، بیان‌ کرد: ما نخواهیم گذاشت که حقی از مردم و کشور ضایع شود و در میادین دیپلماتیک، لابی‌ها و مسائل دیپلماتیک بخواهد در این روند تاثیرگذار باشد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری صبح امروز (سه‌شنبه) خود ، بیان‌ کرد: طبیعی است که حساسیت برای میزبانی باشگاه‌های کشور در ایران وجود داشته باشد  و ما نخواهیم گذاشت حقی از lردم و کشور ضایع شود. در جلسه‌ای که در هیات اجرایی AFC برگزار شد، قرار بود بازی‌ها به صورت رفت و برگشت انجام شود و این در هیات رییسه نیز مطرح شد. بازی‌های ایران و جام باشگاه‌های آسیا نیز باید به صورت رفت و برگشت برگزار شود. عربستان با یارگیری‌هایی که انجام داد و امارات را نیز با خود همراه کرد، شرایط ایران را ناامن جلوه داد و همین دلیل باعث شد که از طرفی فیفا شرکتی برای بررسی امنیت در کشورهای میزبان سفر کنند و به ایران نیز ناظری فرستاده شد.

او در ادامه‌ افزود: ما نیز در باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس ، تراکتورسازی و فدراسیون فوتبال جلساتی را برگزار کردیم که باید سفت و سخت از این موضوع دفاع کنیم و نگذاریم حقی از کشور ضایع شود. گزارشی که از سوی ناظر فیفا اعلام شده است، باید به صورت کتبی اعلام شود تا همه بدانند که ایران از نظر امنیتی هیچ مشکلی ندارد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه‌ ‌اضافه کرد: ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان در کنار فدراسیون و باشگاه‌ها هستیم و از حق خود دفاع خواهیم کرد تا میزبانی در کشور خودمان برگزار شود و کشور ثالثی وجود نداشته باشد. ما نمی‌خواهیم در این قضیه ورود مستقیم داشته باشیم و حرف ما این است که AFC و فیفا اجازه ندهند دولت و سیاست در این موضوع دخالت کنند. فدراسیون فوتبال نیز به دنبال گرفتن حق خود است و ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

داورزنی در ادامه‌ بیان‌ کرد: درخواست باشگاه‌ها این است که تصمیم مصوب در کمیته‌ اجرایی AFC در دو ، سه ماه گذشته اجرا شود و گزارش ناظر از شرکت ایرلندی نیز برای ما به صورت کتبی اعلام شود تا همه کشورها بدانند ایران مشکل امنیتی ندارد.