امیررضا خادم: اتحادیه باشگاه های کشور به کیفیت بالاتر باشگاه ها کمک می کند

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان از تدوین لایحه نظام باشگاه داری کشور خبر داد و اعلام کرد: این لایحه به زودی برای تصویب به هیات دولت تقدیم می شود و سپس به مجلس شورای اسلامی می رود . وی فعالیت اتحادیه باشگاه های کشور را نیز در راستای نظام باشگاه داری موجب ارتقای کیفی عملکرد باشگاه ها دانست.
امیررضا خادم در مراسم تجلیل از باشگاه های برتر کشور که  در سالن همایش های ورزشگاه انقلاب برگزار شد ،با اشاره به اقتصاد دولتی در کشور اظهار داشت: در دنیا بیش از هشتاد تا نود درصد ورزش در قالب بخش خصوصی اداره می شود اما با توجه به وابستگی به اقتصاد دولتی در ایران، عکس این اتفاق در کشور ما رخ می دهد به همین دلیل باشگاه های خصوصی همین که در عرصه ورزش سرمایه گذاری می کنند در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی گام بزرگی برداشته اند.
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان از تدوین لایحه نظام باشگاه داری کشور خبر داد و خاطرنشان ساخت: نظام باشگاهداری کشور تدوین شده و در شورای معاونین هم به تصویب رسیده و به زودی به هیات دولت و سپس به مجلس تقدیم خواهد شد.
“امیررضا خادم” یکی از نکات اصلی لایحه نظام باشگاه داری را ایجاد اتحادیه باشگاه های کشور عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ناهماهنگی هایی که در نیازهای مختلف باشگاه ها وجود دارد فعالیت اتحادیه باشگاه های کشور موجب انسجام در فعالیت های باشگاه ها و بالابردن کیفیت آنها خواهد شد و زمینه حضور سرمایه گذاران در عرصه ورزش برای باشگاه داری را بوجود خواهد آورد.
معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دیدگاه مثبت دکتر سلطانی فر به رونق اقتصادی در ورزش اظهار داشت: در ساختار جدید با حمایت وزیر ورزش و جوانان، مرکز توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در ورزش برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور فعال خواهد شد .
خادم ادامه داد : در شرایط فعلی فعالیت باشگاه ها در وزارت ورزش و جوانان در قالب سه معاونت اداره می شود بطوریکه کمیسیون ماده 5 در معاونت حقوقی،امورمجلس و هماهنگی امور استان ها همچنین پرداخت وام ها با هدایت معاونت توسعه منابع و پشتیبانی و نظارت و هماهنگی امور باشگاه ها در قالب معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره می شود اما در ساختار جدید فعالیت باشگاه ها متمرکز خواهد شد و اتفاقات خوبی در این زمینه رخ می دهد.
وی به فعالیت کمیته اشتغال و کارآفرینی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و توضیح داد: این کمیته با هدف ایجاد اشتغال آغاز به کار کرده و تلاش وزارت ورزش و جوانان این است که با همکاری دستگاه های ذیربط شرح شغل در عرصه ورزش هم که پیش از این وجود نداشته، اتفاق بیافتد.
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان ها؛ مجموعه سیر تفکرات وزارت ورزش و جوانان را بها دادن به باشگاه ها دانست و تاکید کرد: باشگاه ها متولیان اصلی بخش ورزش هستند که مسئولیت اجتماعی خود را با سرمایه گذاری در ورزش محقق ساخته اند و هدف وزارتخانه نیز حمایت از آنها و ایجاد شرایط مناسب برای رونق ورزش کشور است.