ابراز رضایت قلعه‌نویی از شاگردانش

تیم ملی ایران در ادامه روند موفق خود در مسابقات دور دوم انتخابی جام جهانی 2026، میهمان تیم ملی هنگ‌کنگ بود که شاگردان امیر قلعه‌نویی در یک بازی پرگل و جذاب موفق شدند با نتیجه 4 بر 2 مقابل حریف خود به پیروزی دست یابند و چهارمین بردشان را در پنجمین مسابقه از این مرحله، به‌دست آوردند؛ هر چند که صعود تیم ملی به دور سوم مسابقات مسجل شده و ملی‌پوشان برای تثبیت صدرنشین خود در تلاش برای حفظ روند پیروزی‌های خود هستند.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران بعد از پیروزی 4گله تیمش در شبی که مهدی طارمی موفق به‌ثبت هت‌تریک شد و دیگر گل تیم ملی را هم ساخت،به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. سرمربی تیم ملی ایران در کنار تمجید از عملکرد طارمی، نسبت به رشد کیفیت فنی فوتبال هنگ‌کنگ هم واکنش نشان داد و این کشور را یکی از کشورهای در حال توسعه قلمداد کرد و مدعی شد که در سالیان آینده هنگ‌کنگی‌ها می‌توانند یکی از تیم‌های سرسخت قاره آسیا باشند!

امشب دو حریف داشتیم اما پیروز شدیم!

قلعه‌نویی اظهار داشت : «دیداری که در آن شش گل به‌ثمر برسد، حتما بازی زیبایی است. ما امشب دو حریف داشتیم؛ یک تیم خوب هنگ‌کنگ و دیگری رطوبت بالای این کشور. هنگ‌کنگ بازی خوبی انجام داد و در کنار آن هوا هم رطوبت بالایی داشت. ما چهار گل زدیم و موقعیت‌های دیگری هم برای گلزنی داشتیم اما در مجموع با توجه به حضور تعدادی بازیکن جوان که به تازگی به تیم ملی اضافه شده‌اند، من هم از عملکرد و کیفیت بازی و هم از نتیجه کسب شده رضایت دارم».

فوتبال در آسیا به هم نزدیک شده است

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به گل دوم تیم ملی هنگ‌کنگ و عملکرد فنی این تیم گفت: «در فیلمی که دیدیم اعتقاد داریم گل دوم هنگ‌کنگ خطا بود اما در مجموع از میزبانی خوب هنگ‌کنگ تشکر می‌کنم. اعتقاد دارم فوتبال این کشور خیلی پیشرفت کرده و در آینده نزدیک می‌تواند یکی از رقبای سرسخت فوتبال در آسیا باشد. فوتبال در آسیا به هم نزدیک شده و نتایج ثبت شده در جام ملت‌های آسیا هم این حرف را ثابت می‌کند».

جام ملت‌ها نشان داده هر بازی می‌تواند برای تیم‌های آسیایی دشوار باشد!

امیر قلعه‌نویی در بخش پایانی صحبت‌هایش اشاره‌ای به کیفیت فنی تیم‌ها در جام ملت‌های آسیا داشت و همچنین نسبت به درخشش مهدی طارمی هم واکنش نشان داد و گفت: «جام ملت‌ها نشان داده هر بازی می‌تواند برای تیم‌های آسیایی دشوار باشد و امروز شرایط آب‌وهوایی و همچنین شرایط هنگ‌کنگ کار را مشکل کرده بود. به طارمی برای به‌ثمر رساندن هت‌تریک در این بازی و در مجموع ۵۰ گل در بازی‌های ملی تبریک می‌گویم و برای او در ادامه بازی‌های ملی آرزوی موفقیت می‌کنم».

استراتژی فوتبال ایران انجام بازی هجومی و خلق موقعیت‌های زیاد است

مهدی طارمی که بهترین بازی مسابقه  شد، در صحبت‌های خود بعد از دیدار با تیم ملی هنگ‌کنگ گفت: «استراتژی فوتبال ایران انجام بازی هجومی و خلق موقعیت‌های زیاد است. با احترام به تیم خوب هنگ‌کنگ که در برخی دقایق بازی مشکلاتی را برای ما ایجاد کرد اما این تیم ایران بود که کنترل بازی را به خوبی به دست گرفت و موقعیت‌های زیادی را ایجاد کرد. فکر می‌کنم فلسفه بازی هنگ‌کنگ تغییرات زیادی داشته است. هنگ‌کنگ در این بازی چشم به ضد حملات داشت. همان‌طور که سرمربی محترم تیم ما گفت فوتبال هنگ‌کنگ پیشرفت زیادی کرده و در آینده این تیم می‌تواند برای رقبا مشکل‌ساز شود».