محصص : اگر دنبال مقصر باشیم به جایی نمی‌رسیم

مرتضی محصص  درخصوص ناکامی تیم ملی فوتبال امید ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: برای تیم ملی امید در کنار برنامه‌ریزی مدون نیاز داریم که از تجربیات تلخ گذشته استفاده کنیم. این داستان می‌تواند همینطور ادامه پیدا کند. انتظار می‌رود که باشگاه‌ها هم همکاری کنند، چون تعداد زیادی از بازیکنان تیم امید می‌توانند بازیکنان مطرحی در سطح باشگاهی باشند.

پایان راه تیم پر سروصدا با شکست ناباورانه مقابل هنگ‌کنگ!
او ادامه داد: از نظر من در این حوزه نیاز به همفکری با تیم ملی بزرگسالان وجود دارد. الان از امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی بزرگسالان تا رده‌های نوجوانان و نونهالان نیاز به همکاری داریم تا یک فلسفه و ساختار تشکیل دهیم. باید دیدگاه مشترکی بین همه رده‌های ملی وجود داشته باشد و بین مربیان آن‌ها جلساتی منظم باشد تا هماهنگی به شکلی عالی رقم بخورد.

اگر دنبال مقصر باشیم به جایی نمی‌رسیم
این کارشناس فوتبال افزود: نیاز داریم تمرینات مدون با بهترین امکانات را داشته باشیم. منظور از امکانات زمین تمرین مناسب و همینطور برگزاری مسابقات کارآمد است. اگر بخواهیم پس از این شکست به دنبال مقصر باشیم هرگز به جایی نخواهیم رسید.

امکان ندارد با بازی‌های محدود به المپیک برسید
محصص درمورد انتقادات به عملکرد رضا عنایتی روی نیمکت تیم ملی امید بیان کرد: ضمن احترامی که برای او قائلم، او مانند تمامی مربیان تلاش خودش را کرد ولی ساختار مناسب نبود و باید بپذیریم که در مدت زمان خیلی کوتاهی تیم امید تشکیل شده بود. عنایتی با ۵ یا ۱۰ بازی در یکی، دو تورنمنت شانسی ندارد تیمش را آماده کند. این امکان ندارد شما با بازی‌های محدود برای راه یافتن به المپیک شانس زیادی داشته باشید.

ژاپن به طور مرتب با اروپا و آمریکا در ارتباط است
او ادامه داد: اگر هنگ کنگ را کنار بگذاریم که ما را شانسی شکست داد، رقبای ما تیم‌هایی مانند ازبکستان، کره جنوبی و ژاپن هستند که نمی‌توانیم از آن‌ها جدا باشیم. آن‌ها برنامه‌هایی دارند که باخبر هستم تیم‌های ملی ژاپن مرتب با اروپا و همینطور آمریکا در ارتباط هستند تا علم به روز را برای بازآموزی مربیان بکار بگیرند یا برگزاری مسابقات تدارکاتی را هماهنگ کنند.

منبع : خبرگزاری ایسنا