نامه سازمان لیگ به فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره حق پخش تلویزیونی

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمدرضا کشوری فرد، سرپرست سازمان لیگ فوتبال با ارسال نامه ای به فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خواستار استیفای حقوق حقه باشگاه های ورزشی از محل پخش تلویزیونی شد.

در این نامه آمده است:

همانطور که استحضار دارید تبلیغات پخش تلویزیونی به عنوان اصلی ترین منبع درآمد و حقوق حقه باشگاه های فوتبال است که این حقوق محصول و تولید باشگاه هاست که پخش این محصول از صدا و سیما و درآمدهای حاصل از آن از حقوق فوتبال است. در این راستا براساس استانداردها و قوانین بین المللی FIFA و آسیایی AFC که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو، ملزم به رعایت و اجرای قوانین بالادستی است و حضور در مسابقات بین المللی و قهرمانی باشگاه های آسیایی مستلزم ارائه اسناد و مدارک لازم «قرارداد پخش تلویزیونی» به مراجع ناظر این نهادهای رسمی و بین الملی است.

علیهذا با توجه به اینکه در برنامه پیشنهادی دولت «برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی» این حقوق حقه و الزام آور پیش بینی نگردیده است و این موضع علاوه بر نادیده گرفتن حقوق حقه فوتبال باعث ایجاد مشکلات عدیده و حتی امکان حذف باشگاه های ایرانی از مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیایی می گردد، استدعا می شود تمهیدات لازم جهت التفاوت و مساعدت نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی جهت استیفای این حقوق حقه مبذول گردد.