حضور در مسابقات کافا قطعی شد

 مهدی محمد‌نبی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان پس از قرعه‌کشی جام ملت‌های 2022 آسیا، اظهار داشت: پنج‌شنبه هفته گذشته قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا در دوحه قطر برگزار شد تیم ملی ایران نیز در گروه C قرار گرفت البته این قرعه‌کشی که در قطر صورت گرفت با قرعه‌کشی‌های قبلی متفاوت بود. یعنی آمدند در تیم 4 قرعه‌کشی را شروع کردند و در نهایت به یک رسیدند. ایران در گروه C که امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ در آن قرار دارد به زمین خواهد رفت در بازی اول باید به مصاف فلسطین برویم در دید ارهای دوم و سوم ایران نیز مقابل هنگ‌کنگ و امارات برگزار می‌شود.

وی افزود: در حاشیه این قرعه‌کشی سرمربیان تیم‌های مختلف و نمایندگان 24 با تیم حاضر در جام ملت‌ها حضور داشتند می‌توان گفت فضای بسیار خوبی در آنجا حاکم بود مربیان قدیمی ملی یعنی برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش را آنجا دیدیم. با سرمربیان سایر تیم‌ها نیز همراه با امیر قلعه‌نویی دقایقی گفت و شنود داشتیم. خود قلعه‌نویی نیز پس از جلسه در نشست خبری شرکت کرد میکسدزون و نکاتی مثل شایستگی تیم ملی و قدرت ایران در این میکسدزون صحبت کردند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان کشورهای مختلف بدر کنار میز سرمربی ایران نشان‌دهنده قدرت فوتبال کشورمان بود. با جمع‌بندی که با مهدی تاج داشتیم اردوها و تورنمنت‌های تدارکاتی و مسابقاتی که در فیفا‌دی داریم باید خودمان را برای جام ملت‌های قطر آماده کنیم البته مسابقات مقدماتی جام جهانی زودتر از جام ملت‌ها در آبان شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: یک روز پس از قرعه‌کشی به اتفاق امیر قلعه‌نویی از هتل‌هایی که می‌تواند میزبان تیم ملی کشورمان در دوحه باشند میزبانی کردیم بسیاری از هتل‌های قطر از کیفیت و استانداردهای لازم خوشبختانه برخوردار هستند برای اقامت تیم ملی چند گزینه داریم که آنها نیز استاندارد هستند فقط وجه تمایزی دارند آن وجه تمایز نیز بودن زمین اختصاصی در کنار هتل است. روی این قصه نیز همفکری و تلاش می‌کنیم امروز نیز با امیر قلعه‌نویی در خصوص حضور تیم ملی در تورنمنت کافا و سایر تورنمنت‌های پیش‌رو صحبتی داشتیم این بحث نیز در حال بررسی است تا بهترین شرایط و از لحاظ محل اقامت تیم ملی و زمین تمرین کنار هتل در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: این مسیر رو به جلو است و هر زمان قرارداد نهایی شد اسم و مشخصات هتل را اعلام خواهیم کرد انتخاب هتل تیم ملی در دوحه هنوز قطعی نشده در مورد کافا هم امروز جلسه‌ای داشتیم با توجه به اینکه قرقیزستان تجربه میزبانی از این مسابقات را نداشته یا کمتر تجربه کرده مسائلی مطرح است البته ازبکستان پایان مسابقات در آنجا برگزار می‌شود تجربه نیز دارد اما در دور اول باید بازی‌های خود را در قرقیزستان انجام بدهیم هماهنگی‌هایی را انجام می‌دهیم تا تیم ملی با شرایط هر چه راحت‌تر در مسابقات شرکت کند. طبیعی است مسیر پروازی برای ما خیلی اهمیت دارد اگر بخواهیم از مسیر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و ترکیه به قرقیزستان برویم شرایط سخت می‌شود و باید مسیر طولانی را طی کنیم طبق هماهنگی که با یکی از دفاتر خوب هواپیمایی شده که متعاقبا آن شرکت را اعلام خواهیم کرد این شرکت همراه تیم ملی خواهد بود و این تیم را در سفر به قرقیزستان حمایت می‌کند.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان با این تفاسیر که حضور در کافا قطعی شده است عنوان کرد: طبق پروتکل بین فدراسیون‌های کل آسیای میانه تیم ملی باید در کافا شرکت کند. طبق مشورت با امیر قلعه‌نویی در خصوص حضور مؤثر تیم ملی در این دوره از کافا تصمیم‌گیری خواهیم کرد. نیت مهدی تاج این است تیم ملی در این دوره از مسابقات شرکت کند. به جمع‌بندی رسیده‌ایم. اگر از این گروه هم صعود کنیم به تیم‌های خوبی می‌خوریم. در گروه مقابل تیم‌هایی را که عمان و ازبکستان حضور دارند. در کل کافا تورنمنت مناسبی خواهد بود و به امید خدا این سفر انجام می‌شود با شرایطی که مدنظر سرمربی تیم ملی خواهد بود.

نبی ادامه داد: به همین ترتیب فیفادی و مسائل بعدی را جلو می‌بریم تا کار آسان شود.

وی در خصوص مطرح شدن نام عربستان به عنوان گزینه بازی تدارکاتی با تیم ملی در شهریور پاسخ داد: پیگیر هستیم تا در شهریور ماه تیم ملی دو بازی دوستانه داشته باشد. هر زمان نام حریفان نهایی شد اعلام خواهیم کرد. بحث عربستان در مورد تیم ملی نوجوانان صادق بود. این تیم دو بازی دوستانه با نوجوانان کشورمان در امارات برگزار کرد برای اردوی شهریور باید به جمع‌بندی برسیم و سپس موضوع را اعلام کنیم. در ماه مهر در تورنمنت اردن حضور خواهیم یافت.

وی تأکید کرد:‌ دغدغه‌ای که هفته گذشته در خصوص شرکت نکردن تیم ملی در تورنمنت اردن در صورت همگروهی ما با یکی از تیم‌های عراق و اردن در جام ملت‌های آسیا داشتید نیز با توجه به قرعه‌کشی اخیر برطرف شد. در آن زمان گفتم نفوذ بد نزنید و خدا را شکر با این تیم‌ها همگروه نشدیم لذا تورنمنت اردن نیز تورنمنت بسیار خوبی خواهد بود.

نبی در مورد اظهارات شب گذشته امیر قلعه‌نویی مبنی بر اینکه سیاست تیم ملی بر این است تا به مصاف حریفان کوچک و کم‌توان نروند و به سمت برگزاری بازی‌های دوستانه بزرگ بروند و در این شرایط فدراسیون فوتبال چه برنامه‌ای برای بازی‌های تدارکاتی بزرگ دارد گفت: یکی از راهبردها برای تیم ملی این است که باید با تیم‌های سابقه‌دار از لحاظ فنی و تاریخی بازی تدارکاتی انجام بدهیم. قلعه‌نویی چنین شجاعتی دارد و بازیکن تیم ملی ما نفراتی هستند که بیشتر آنها در اروپا بازی می‌کنند. خدا را شکر این شجاعت در تیم ملی است بحث جانمایی از تقدیر را باید در نظر بگیریم ان‌شاءالله امور بین‌الملل فدراسیون این مسیر را دنبال خواهد کرد تا بتوانیم بازی‌های تدارکاتی قوی‌تری برای تیم پیش‌بینی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص برگزاری جلسه بین مدیران سازمان لیگ به امیر قلعه‌نویی که حتی در آن تدارک برنامه‌های تیم ملی امید نیز مطرح شد اظهار داشت: در آن جلسه من همراه با کشوری‌فر، سهیل مهدی، امیر قلعه‌نویی و دستیارانش حضور داشتیم صحبت‌های خوبی در آن جلسه شد. چند موضوع را ملاک عمل قرار دادیم ابتدا تقویم شمسی که در کشور ما جاری است، تقویم میلادی، فیفا و AFC را نیز بررسی کردیم همه تقویم‌ها را با هم تطبیق داده و تیم ملی امید را در این تقویم‌ها دیدیم خوشبختانه با مسؤولان سازمان لیگ به نتایج خوبی رسیدیم که مطابق با آن تقویم کار را جلو خواهیم برد.

نایب رئیس فدراسیون در خصوص آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی امید و جلسه‌ای که بین محمد ربیعی، مهدی و محمود خسروی‌وفا برگزار شده توضیح داد:‌جلسه‌ای برگزار شد که مدیر روابط  عمومی فدراسیون اطلاعاتش در اختیارشان می‌گذارد.

نبی در خصوص اینکه ظاهرا پول واریزی فیفا به حساب ویلموتس بلوکه شده است گفت:‌من در جریان این قضیه نیستم و باید از مسؤولان بین‌المللی بپرسید.