نبی: باید سفره افرادی که نگاه تجاری به فوتبال تهران دارند جمع شود

مهدی محمدنبی در مراسم معارفه سرپرست هیئت فوتبال استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از خدمات حبیب‌الله شیرازی رییس اسبق هیات فوتبال استان تهران در زمان حضورش در این مسوولیت تاکید کرد: هر تغییر و تحولی در هر مجموعه‌ای با این رویکرد انجام می‌شود که به سمت سیاست‌گذاری‌های متناسب با ورزش کشور به ویژه ورزش فوتبال گام‌های بیشتری برداشته شود و امروز جا دارد از خدمات و تلاش‌های شیرازی و تیم‌کاری وی در این مدت تشکر کرد.

وی ادامه داد: فوتبال کشور در پایتخت و در سالیان گذشته در رده‌های سنی مختلف و در رشته‌های فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال به نوبه خود حرکت متناسبی داشته اما در همین مدت کمبودهایی هم احساس شد که باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد. البته وقتی می‌خواهیم ارزیابی درستی داشته باشیم نباید تنها بخش خالی یا پر لیوان را ببینیم چرا که زحماتی در سالیان گذشته در هیئت فوتبال استان تهران صورت گرفته و نمی توان آن را فراموش کرد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: از سال ۱۳۶۸ با فوتبال عجین شدم و فوتبال استان تهران را به خوبی می‌شناسم، در سال‌های دور هیئت فوتبال استان تهران با چند اتاق کار خود را آغاز کرد و یک فضای کوچک را در اختیار داشت اما خوشبختانه به مرور زمان نیازهای این هیات برطرف شد و امروز می‌بینیم شرایط هیات به چه صورت است.

نبی ادامه داد: هیئت رئیسه فوتبال استان تهران با توجه به بزرگی ساختار در این مدت زحمات بسیاری را متقبل شدند و این زحمات نیازمند آن است که ارزیابی بهتری از شرایط وجود داشته باشد، در فوتبال به ویژه در پایتخت تقاضا زیاد است و از طرفی امکانات فوتبال در تهران به صورت انحصاری است، یعنی باشگاه‌هایی که الان در تهران حضور دارند امکانات اختصاصی دارند که متعلق به خودشان است و این مساله باید مورد توجه قرار گیرد.

او تصریح کرد: در تهران هفته‌ای ۱۵۰ مسابقه برگزار می‌شود، مهیا کردن تعداد زمین داوران و نیروهای مرتبط دیگر کار بسیار سختی است و این نیازمند مدیریت قوی و منسجم خواهد بود. وقتی کار نکنیم طبیعتا ایراد و اشکالی به وجود نمی‌آید اما وقتی کار انجام می شود ممکن است مشکلاتی در فضای کار به وجود بیاید و این مساله‌ای طبیعی است.

وی یادآور شد: با توجه به سابقه شیرازی در هیئت فوتبال استان تهران در نهایت او پس از سال‌ها مدیریت در فوتبال پایتخت از سمت خود استعفا کرد. طبیعی بود مساله در هیئت رئیسه فدراسیون مطرح شود و اعضا نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات وی، برای ادامه حیات هیئت فوتبال استان تهران و تغییراتی که موجب تحول بیشتر در فوتبال پایتخت شود، سرپرستی را به نایب رئیس اول او احمدرضا براتی واگذار کردند تا با حضور او، پروسه تغییر و تحولات آغاز شود.

نبی گفت: امیدوارم به گونه‌ای رفتار کنیم که به اصطلاح خوش استقبال و بد بدرقه نباشیم و تنها به یک بخش از کار نگاه و توجه نکنیم. تعامل خوبی در جامعه ورزش و به خصوص فوتبال وجود دارد و این باید به عنوان یک الگو مورد توجه قرار گیرد. برای شیرازی آرزوی توفیق و سلامتی دارم و امیدوارم براتی نیز در مسئولیت جدید خود موفق باشد. نگاه‌های بلند مدت و مسئولیت‌های کوتاه مدت از جمله برنامه‌های ما در فوتبال است و این مسئله هم در هیئت فوتبال استان تهران با هم‌افزایی و خرد جمعی مدیریت خواهد شد و از رسانه‌ها هم‌می‌خواهیم در این مسیر ما را همراهی کنند.

او خاطر نشان کرد: اگر فوتبال تهران و فوتبال پایتخت قوی باشد بدون شک فوتبال ملی و کشور هم قوی خواهد شد، حضور در لیگ و بحث توسعه آکادمی‌ها و بقای باشگاه‌ها هم امری بسیار ضروری است و باید به آن توجه کافی داشت. باشگاه‌هایی مانند شاهین، دارایی، راه‌آهن و بسیاری از باشگاه‌ها را داشتیم که روزگاری در فوتبال برای خود حرفی داشتند و امیدواریم باشگاه دوباره در تهران احیا شوند و امیدوارم براتی به این مسئله هم توجه کافی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در سال‌های نه چندان دور باشگاه‌های را داشتیم که بازیکن‌ساز بودند اما امروز بنا به دلایلی شاهد عدم حضور آنها هستیم و باید این بستر باید مهیا شود تا دوباره این باشگاه‌ها به چرخه فوتبال ایران بازگردند.

نبی گفت: باید به مدارس فوتبال و آکادمی‌ها هم توجه کرد و در اینجا جا دارد از نیروهای پیشکسوت و افراد ورزشی و ارزشی و چهره هایی که در جامعه به عنوان الگو مطرح هستند استفاده شود تا مدارس فوتبال ما و فضاهایی که قرار است بازیکن‌ساز باشند با محوریت تجاری‌سازی وارد چرخه فوتبال تهران نشوند و خروجی خوبی به باشگاه های فوتبال تهران بدهند.ما وظیفه داریم از فوتبال تهران صیانت و حفاظت کنیم و از نسل جوان و آینده‌دار فوتبال ایران به خوبی حمایت کنیم.