آغاز فرآیند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های ایرانی

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال اعلام کرد از فردا تیم‌ها می‌توانند مدارک خود را برای دریافت صدور مجوز حرفه‌ای در سایت اعلام شده از سوی این فدراسیون اقدام کنند.

 با رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، با اعلام مصطفی زارعی، آیین نامه مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران هم توسط دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای AFC تایید شد.

مصطفی زارعی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه‌ها از فردا می‌توانند اطلاعات خود را در سایت صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال آپلود کنند تا در صورت وجود احراز شرایط لازم، مجوز حرفه‌ای این باشگاه‌ها صادر شود. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای دهم خرداد ۱۴۰۲ نتیجه بررسی‌های خود را اعلام خواهد کرد.

باشگاه‌هایی که نتوانند مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند، نمی‌توانند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند.

سال گذشته تیم‌های استقلال و پرسپولیس به علت تخلف فدراسیون فوتبال در اعطای مجوز حرفه‌ای به این تیم‌ها با تخطی از قوانین و سندسازی، از حضور در آسیا محروم و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران هم تعلیق شده بود که با اعطای ضمانت‌های لازم و خودداری از تکرار این تخلف، تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران برداشته شد.

مهدی تاج دیروز اعلام کرد که اگر یک بار دیگر کنفدراسیون فوتبال آسیا متوجه سندسازی در فرآیند اعطای مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌های ایران شود، همه فعالیت‌های فدراسیون فوتبال به مدت سه سال به تعلیق در می‌آید و به همین دلیل برای هیچ تیمی سندسازی نخواهد شد.