مسی جاودانه شد

دیدار پایانی جام بیست و دوم یک بازی رویایی، در ۹۰ دقیقه با تساوی دو بر دو و در ۱۲۰ دقیقه با تساوی سه بر سه همراه شد.

در نهایت آرژانتین در ضربات پنالتی به عنوان قهرمانی رسید و برای سومین بار فاتح جام جهانی شد.

جوایز انفرادی و کاپ قهرمانی این دوره از مسابقات با برگزاری مراسمی زیبا و خاطره انگیز اهداء‌ شد و لیونل مسی کاپ طلایی را بالای سر برد تا تنها جای خالی در ویترین افتخاراتش را تکمیل کند. این مُهر تاییدی برای بهترین بودن مسی است.

مسی جایزه بهترین بازیکن جام بیست و دوم را نیز از آن خود کرد. جایزه دستکش طلایی به “امیلیانو ماتینز” دروازه‌بان آرژانتین، عنوان بهترین بازیکن جوان به “انزو فرناندز” هافبک ۲۱ ساله آلبی سلسته رسید و “کیلین امباپه” ستاره تیم ملی فرانسه نیز با هشت گل عنوان آقای گلی را به خود اختصاص داد.

فوق ستاره فوتبال جهان جام طلایی بیست‌ودومین دوره جام جهانی را از دست امیر قطر و جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) دریافت کرد و بالای سر برد. پیش از اهدای جام به مسی، امیر قطر لباس سنتی این کشور را بر تن جاودانه بی‌تکرار مستطیل سبز کرد.

لیونل اسکالونی سرمربی آرژانتین گفت : از هم وطنان خود می خواهم از این افتخار لذت ببرند.

دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه با تبریک به تیم آرژانتین اظهار داشت : عملکرد خوبی نداشتیم ، آرژانتین خوش شانس و البته شایسته قهرمانی بود. سرمربی فرانسه افزود : این نسل دو فینال جام جهانی را تجربه کرده است و در آینده حرف های زیادی برای گفت خواهد داشت.

صفحه رسمی مارادونا که از سوی پسرش مدیریت می شود تصویر ادغام شده دانیل پاسارلا ، مارادونا و مسی را نمایش گذاشت.

پله اسطوره فوتبال برزیل نیز در صفحه رسمی خود نوشت : تبریک به آرژانتین ، دیگو اکنون لبخند می زند ،امروز فوتبال مانند همیشه داستان خود را به شیوه جذاب بازگو می کند.

کیلیان امباپه 23 ساله با 8 گل زده عنوان آقای گل جام جهانی 2022 را کسب و کفش طلایی را دریافت کرد.

لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی 2022 انتخاب شد. لیونل مسی با 7 گل زده و 3 پاس گل از ارکان اصلی قهرمانی تیم آرژانتین بود.

املیانو مارتینس ، دروازه‌بان تیم آرژانتین با دریافت دستکش طلایی عنوان بهترین دروازه بان جام جهانی 2022 را کسب کرد.

انزو فرناندز ، هافبک ۲۱ ساله تیم ملی فوتبال آرژانتین، بهترین بازیکن جوان جام‌ جهانی ۲۰۲۲ شد.

جام جهانی 2022 قطر با 172 گل به عنوان پرگل ترین دوره جام جهانی معرفی شد.

دیدار نهایی جام جهانی 2022 قطر : آرژانتین 3  – 3 فرانسه ،  در ضربات پنالتی 4 – 2 به سود آرژانتین  ، لیونل مسی دقایق 23 از نقطه پنالتی و 109 و آنخل دی ماریا دقیقه 36 برای آرژانتین و کیلیان امباپه دقایق 80 و 118 از نقطه پنالتی  و 82  برای فرانسه گل زدند.